Overzicht van alle Memories

Memorie van Successie

Pieternella Mureau (1812-1819)
(Overleden 10-3-1819, akte opgesteld 10-9-1819)

Pieternella is de dochter van Jean Moreau. Ze wordt maar 7 jaar oud, en laat niets na.
De akte wordt opgesteld in het huis/kantoor van Gerardus Schoot. Bij het overlijden van de andere dochter van Jean: Catharina, een jaar later, in 1820 zien we die Gerardus Schoot ook terug.
Het gezin woont in huis E259.

Aangifte Negatief

Memorie van Aangeving der nalatenschap van wijlen Pieternella, dochter van Johannes Mureau en Anthonia Hertogh.

De ondergetekende Johannes Mureau, weduwnaar van Anthonia Hertog, daglooner, woonende te Wagenbergh, Gemeente van Terheijden, gehoorende tot het Canton Oosterhout arrondissement Breda, Provincie Noord Brabant, kiezende domicilium ten huize van Gerardus Schoot in het dorp Terheijden, Wijk Letter A, numero 43,

Verklarende in kwaliteit als vader dat bovengemelde mijne dochter Pieternella Mureau op den tienden der maand Maart laatstleden ten mijnen voormelden woonhuijs te Wagenbergh, wijk Letter E numero 259 is overleeden en laatst gedomicilieerd geweest aldaar.

En verklarende voorts dat tot deze nalatenschap .......

....Geene onroerende nog ook geene roerende goederen behoren, en mitsdien geen actief des boedels bestaat.
mitsgaders dat door dit overleijden geen Fidei Commis is gedevolveerd noch vruchtgebruik vervallen en dat alzo door niemand iets uit deze Nalatenschap word genoten.

Gedaan en dezen ondertekend in het dorp van Terheijden voornoemd op heeden dezen tienden des maand september 1819.
Dit X handmerk stelde Johannes Mureau die verklaarde niet te kunnen schrijven of zijn naam teekenen

De ondergetekende Cornelis Anselmus Segers Burgermeester der gemeente van Terheijden Canton Oosterhout arrondissement Breda, Provincie Noord Brabant verklaare dat voor zover ons bekend is den overleedene Pieternella Mureau geene onroerende goederen heeft nagelaten;

In Terheijden den tienden september 1819 ...... Handtekening C. A. Segers

Bron:
Plaats: Terheijden
Overledene Pieternella Mureau
overleden op 10-03-1819 te Terheijden.
Memories van successie Oosterhout deel 1,
aktenummer 196 (dig blz 383)
Gemeente: Oosterhout